Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


BuddhizmusMa

2008.11.05

Bővítés hamarosan!Ha van valami kérdésed a buddhizmussal vagy a meditációval kapcsolatban akkor küldj levelet az utazó tanítóinknak, és ők válaszolnak neked. Bármi jöhet! :)Ezt a http://www.buddhizmusma.hu/   Buddhizmus/Gyakori kérdések/Kérdezz! oldalon tehetitek meg!Érdemes előbb szétnézni a kérdések között,hátha már ott is a válsz,ami érdekelt!Buddhizmus - bevezetö fogalmak

Milyen lehetőségei vannak a siketeknek, siketnémáknak és nagyothallóknak,ha a buddhizmust szeretnék gyakorolni?

Ha a buddhizmus teljes palettáját nem is tudják gyakorolni (hiszen a
mantrákat nem tudják meghallani vagy kimondani), akkor is vannak olyan
módszerek amiket használhatnak, mint például a tudat lenyugtató
meditációk, meditáció adáson és fogadáson, és olyan meditációk amikben
nem használunk mantrákat. A legjobb dolog az lenne ha van valaki
szeretne gyakorolni, de ilyen nehézségekkel rendelkezik, akkor
beszélne a lámával, aki a körülményekhez képest a legjobb
gyakorlatokat tudná nekik megadni. Decemberben szegeden és Pécset lesz
láma Ole Nydahl, ami egy tökéletes alkalom lehet erre.

üdv
Szilágyi Robi

Programok és sok más:http://www.buddhizmusma.hu/  

 

Meditációk


 

Meditáció fényen és légzésen

 

Kényelmesen ülünk egy párnán vagy egy széken. Két kézfejünk 32 ölünkben pihen, a jobb a balon, tenyereink fölfelé néznek, hüvelykujjaink enyhén összeérnek. Hátunkat egyenesen tartjuk, anélkül hogy merevek lennénk, állunkat pedig kissé behúzzuk.

Először lenyugtatjuk a tudatunkat. Érezzük a formátlan levegő ki-beáramlását orrunk hegyénél, és hagyjuk, hogy a gondolatok és hangok jöjjenek-menjenek, anélkül hogy megragadnánk őket.

Most azért fogunk meditálni, hogy megtapasztaljuk a tudatot, és hogy távolságot nyerjünk zavaró érzelmeinktől, mert csak így válhatunk igazán hasznossá mások számára.

Most, mintegy fél méterre az orrunktól áttetsző tiszta fény jelenik meg. Miközben belélegzünk, a fény testünk középvonalán leáramlik. Ahogy lefelé halad, a tiszta fény fokozatosan vörössé válik. Mikor a köldök alatt négyujjnyira néhány pillanatra megáll, már teljesen vörös. Amikor természetesen kilélegzünk, a vörös fény elindul felfelé, és egyre inkább kékké válik. Végül, fél méterre előttünk, az áttetsző kék fény újra tisztává változik, majd újra belélegzünk.

Ahogy természetesen lélegzünk, erőfeszítés nélkül tartjuk ezt a vizualizációt.

Ha nehezünkre esik a színeket látni, akkor egész egyszerűen belélegzésnél gondoljunk a tiszta fényre, amikor a köldök alatt megáll, a vörösre, és a kékre, amikor kilélegzünk.

Kis idő elteltével összpontosíthatunk a légzésünk rezgéseire is. Amikor belélegzünk, halljuk az OM szótagot. Amíg a fényt a köldök alatt tartjuk, halljuk a mély AH-t. Amikor pedig kilélegezünk, halljuk a HUNG rezgését.

Addig összpontosítunk minderre, amíg jólesik.

SZÜNET

A meditáció végeztével a világ újra megjelenik, de most friss és új. Azt kívánjuk, hogy minden jó, ami így létrejött, váljon határtalanná, és áradjon ki minden lényhez. Távolítsa el szenvedésüket, és segítse őket az egyeden tartós örömhöz, a tudat természetének megismeréséhez.


 

Szivárványfény-meditáció

 

Lazán, egyenes háttal ülünk, jobb tenyerünk a balban nyugszik, hüvelykujjaink enyhén összeérnek. Ha nem székben ülünk, a jobb lábszárunkat a balra vagy az elé helyezzük, állunkat kissé behúzzuk.

Először lenyugtatjuk a tudatot. Érezzük a formátlan levegő ki- és beáramlását orrunk hegyénél, és hagyjuk, hogy a gondolatok és hangok jöjjenek-menjenek, anélkül hogy megítélnénk őket.

Azért szeretnénk meditálni, hogy megtapasztaljuk a tudat gazdagságát, és távolságot nyerjünk a zavaró érzelmektől, mert amíg ez nem történik meg, nem tudunk igazán másokon segíteni.

Mellkasunk közepén, a szív szintjén most egy pici szivárványfeny jelenik meg. Fokozatosan szétterjed a testünkben, teljesen megtölti azt - eközben felold minden betegséget és akadályt. Amint képesek vagyunk e tudatosságban időzni, testünk lámpaként kezd ragyogni, és a fény szétterjed minden irányban, megtöltve a teret. Mindenhol eloszlatja a lények szenvedését, és a világ jelentőségteljességtől és örömtől ragyog. Mindenki egy tisztaföldön van, tele határtalan lehetőségekkel. Minden önfelszabadító.

Addig sugározzuk ki ezt a fényt, amíg csak természetesnek érezzük.

SZÜNET

Amikor befejezzük a meditációt, a fény visszatér, és a külső világot nyitott térré változtatja. Ez a testünkbe árad, ami ugyancsak felolvad, és most csak a tudatosság marad - forma, középpont és határok nélkül.

SZÜNET

Most, ahogy egy hal ugrik ki a vízből, újra megjelenik egy világ. Minden sugárzik a jelentőségteljességtől, lényegiségét tekintve minden lény tökéletes, testünk és beszédünk pedig eszközök, melyekkel mások javára válhatunk.

Végezetül azt kívánjuk, hogy minden jó, ami így létrejött, váljon határtalanná, és áradjon ki mindenkihez. Távolítsa el a szenvedésüket, és segítse őket az egyeden tartós örömhöz, a tudat természetének megismeréséhez.


 

Meditáció adáson és fogadáson

 

Tibetiül "tonglen"; többnyire a Nagy Úton, a mahajána gyakorlatokban használják.

Kedvenc meditációs helyzetünkben ülünk, érezzük a formátlan levegő áramlását orrunk hegyénél. Hagyjuk, hogy a gondolatok és a hangok távolodjanak, anélkül hogy megítélnénk azokat.

Miután tudatunk nyugodtabbá vált, menedéket veszünk a Buddhában, mint célban, a tanításokban, mint az útban, és barátainkban ezen az úton. Azt kívánjuk, hogy együttérzést kifejlesztve minden lény javára váljunk, megértve a feltételekhez kötött létezés valótlan természetét.

Most a lények szenvedését körülöttük lévő fekete felhőkként tapasztaljuk. Tudva, hogy ezeknek a felhőknek nincs semmilyen valós vagy tartós lényegiségük, természetesen, minden ellenérzés nélkül belélegezzük. Szívközpontunkhoz érve azonnal sugárzó, tiszta fénnyé válnak, ami azután orrunk hegyénél elhagy minket, és mindenkinek nagy beteljesülést hoz.

Addig meditálunk így, ameddig jólesik.

Végül megosztjuk a megszerzett rendíthetetlen mély felismerést. Tudjuk: most megteremtettük a motivációját annak, hogy a jövőben bennünk megjelenő igazi erőt minden lény javára használjuk.


 

Gurujóga meditáció a 16. Karniapán

A kama kagyü vonal alapmeditációja

 

Érezzük a formátlan levegő áramlását orrunk hegyénél, s hagyjuk, hogy a gondolatok és az érzések jöjjenek-menjenek, anélkül hogy megítélnénk őket.

Ezután a négy alapgondolatra összpontosítunk, melyek tudatunkat

a megszabadulás és a megvilágosodás felé fordítják:

Felismerjük jelen életünk értékes lehetőségét, hogy egy buddha módszereit használva számtalan lény javára válhatunk. Csak kevesen találkoznak a Gyémánt Út-tanításokkal, s még kevesebben képesek ezeket használni.

Emlékezünk arra, hogy minden, ami összetett, mulandó. Egyedül a tudat határtalan, világos tere maradandó, s bizonytalan, mennyi ideig állnak rendelkezésünkre a feltételek, hogy felismerjük ezt. Megértjük az ok és okozat összefüggését. Csak tőlünk függ, hogy mi történik velünk. Korábbi gondolatok, szavak, cselekedetek váltak jelenlegi állapotunkká, s most ültetjük el jövőnk magjait. Végül megnézzük, miért is dolgozunk a tudattal. Egyrészt azért, mert a megvilágosodás a legmagasabb szintű időtlen öröm, másrészt pedig azért, mert nem válhatunk mások hasznára, amíg magunk is zavarodottak és zaklatottak vagyunk.

Ezért most megnyílunk azok felé, akik taníthatnak minket.

Menedék

Minden lény javára menedéket veszünk:

a Buddhában, a tudat teljesen kibontakozott állapotában;

a tanításaiban, melyek ehhez az állapothoz vezetnek;

a szangában;

és legfőképp a Lámában, itt a 16. Karmapában, aki elengedhetetlen gyors fejlődésünkhöz. Ő magában egyesíti az áldást, a módszereket és a védelmet.

Felépítő szakasz

Most előttünk a térből összesűrűsödik a 16. Karmapa aranyló, áttetsző alakja: ragyogó fény- és energiamező. A Fekete Koronát viseli, melynek formája felébreszti a tudat legmélyebb tudatosságát. Arca aranyló és szelíd. Ránk néz, ismer minket, és minden jót kíván nekünk. Két karját szíve előtt keresztezi, kezében dordzsét és csengőt tart, ami azt az állapotot fejezi ki, melyben az együttérzés és a bölcsesség elválaszthatatlan. Meditációs tartásban ül, fény veszi körül.

Karmapa a tér és öröm egysége, minden buddha aktivitása. Lényegisége jelen van függetlenül attól, hogy alakját tisztán érzékeljük vagy sem. Erősen kívánjuk, hogy minden lény javára megvalósíthassuk megvilágosodott tulajdonságait.

Karmapa ismeri kívánságunkat. Elmosolyodik, egyre közelebb jön a téren át, s egy kellemes távolságra előttünk megáll.

"Legdrágább Láma, minden buddha lényege, mutasd meg az erőt, mely eltávolítja a nemtudást és az elhomályosulásokat minden lényből és belőlünk! Ismerjük fel önmagunkban a tudat időtlen fényét!"

Áldás szakasz - Test

Most erős, tiszta fény sugárzik ki Karmapa szemöldökei közül, és homlokunkba árad ugyanazon a ponton. Megtölti fejünket és feloldja az összes zavaró benyomást agyunkban, idegeinkben és érzékszerveinkben. Minden ártó cselekedet oka és nyoma eltűnik, testünk ellazul. Tudatos eszközzé válik, mely másokat védelmez és segít. Addig tartjuk a tiszta fényt, amíg szeretnénk, s közben tapasztaljuk a szótag belső rezgését: OM.

Áldás szakasz - Beszéd

Karmapa torkából ragyogó vörös fénysugár tör elő. Szánkba és torkunkba árad, s minden nehézséget felold beszédünkben. Az ártó, zavaros szavak minden benyomása eltűnik, beszédünk tudatossá válik. Együttérzéssel és bölcsességgel teli erőteljes eszközzé, mely mások javát szolgálja. A vörös fénnyel együtt tartjuk a szótag mély rezgését: AH.

Áldás szakasz - Tudat

Karmapa áttetsző testének szívközpontjából erőteljes kék fény tör elő. Mellkasunk közepébe áramlik, megtölti azt. Minden ártó dolog elhagyja tudatunkat. A zavaró érzelmek és merev elképzelések feloldódnak, tudatunk spontán örömmé válik. Tér és öröm elválaszthatatlan. A mélykék fénnyel együtt vibrál a szótag: HUNG.

Nagy Pecsét-átadás

Most mindhárom fény egyszerre áramlik belénk. A tiszta fény fejünket, a vörös torkunkat, a kék pedig szívközpontunkat tölti meg. így elérjük a Nagy Pecsét lényegi állapotát. Ezután használhatjuk a KARMAPA CSENNO mantrát, melynek jelentése: "minden buddha ereje, hass általunk". Ismételhetjük hangosan vagy magunkban.


 

Karmapa csenno

Beteljesítő szakasz

 

Előttünk Kannapa aranyló formája és a Fekete Korona szivárványfénnyé olvad. Belénk árad, most mindenhol jelen van, és minden forma eltűnik. Csak tudatosság van, középpont és határok nélkül.

SZÜNET

Minden gondolat és jelenség a tér szabad játéka.

SZÜNET

Cselekvés szakasz

Most környezetünk, ez a világ és az összes világ megjelenik. Minden tökéletes és tiszta. Az atomok örömtől vibrálnak, és a szeretet tartja össze őket. Mindennek értelme van, minden friss és korlátlan lehetőségekkel ragyog. A lények megjelennek közel és távol. Mindannyian női és férfi Buddhák, akár tudják ezt, akár nem. A hangok mantrák, és minden gondolat bölcsesség egyszerűen azért, mert a tudat lehetőségeit fejezi ki.

Érezzük, ahogy testünk összesűrűsödik a térből. Csupa erő és öröm. Lényeges változás történt: azelőtt mi voltunk a testünk, sebezhetők öregség, betegség, halál és veszteségek által, most azonban van egy testünk. Test és beszéd mások javát szolgáló tudatos eszközök. Ami valójában vagyunk - és most már tudjuk ezt - az az imént megtapasztalt tiszta tudatosság. Ez jelen volt akkor is, mikor nem volt forma.

Elhatározzuk, hogy ezt a megértést az élet minden helyzetében megtartjuk, és azt kívánjuk, hogy minden jó benyomás, ami megjelent, váljon határtalanná, és vezessen minden lényt az egyetlen tartós örömhöz, a tudat megismeréséhez.

E-könyvek:

Ole Nydahl: Ahogy a dolgok vannak

Ole Nydahl: A Nagy Pecsét

Ole Nydahl: Egy jógi 108 válasza

Ole Nydahl: Egy jógi 110 válasza

 



Ki volt Buddha?

 Buddha Indiában született körülbelül 2560 évvel ezelött, királyi család sarjaként egy magasan fejlett kultúrájú társadalomban. A fiatal herceg rendkívül kiváltságos körülmények között nött fel, egészen 29 éves koráig csak az élet kellemes oldalát ismerte. Mikor életében elöször elhagyta palotáját, világa a feje tetejére állt. Három egymást követö napon látott egy súlyos beteg, egy idös és egy halott embert. Ennek folytán ráébredt az öregség, a betegség és a halál elkerülhetetlenségére, valamint minden dolog mulandóságára - mindez nagyon felkavarta. A következö nap hajnalán egy jógi mellett sétált el, aki mély meditációban ült, és tudatuk összetalálkozott. Ezen inspiráció hatására a herceg elhagyta otthonát és családját, hogy olyan tanításokra leljen, melyekkel legyözhetö a halál és a szenvedés. Számos tanító mellett tanúlt, de senki sem volt képes elvezetni öt a végsö célhoz.
 35 éves korában, hatévnyi mély meditáció után, megismerte tudata valódi természetét, és megvilágosodott. Ráébredt a dolgok lényegére: a mindenttudó térre, mely mindent lehetövé tesz, ennek ragyogó világosságára, mely játékosan kifejezi a tudat gazdagságát és határtalan szeretetére, mely elõtt nincsenek akadályok.
 A következö 45 évben Buddha azokat a módszereket osztotta meg tehetséges tanítványok ezreivel, melyekkel elérhetö a cél, a megvilágosodás.


Mit tanított? 

 Buddha mindenki számára érthetö, az életben kiválóan használható magyarázatokat ad arról, hogy mi a végsö valóság és mi az, ami feltételekhez kötött. Ezek megértésével tartós boldogságot tapasztalhatunk. A buddhizmus nem ismer dogmákat, söt bátorít, hogy tegyünk fel kérdéseket. A megértett információ a megfelelö meditációkon keresztül saját tapasztalattá válik, a kiegészítö módszerek pedig megszilárdítják az elért tudatszinteket.
 Buddha tanításainak célja, hogy teljesen kibontakoztassuk a test, a beszéd és a tudat bennünk rejlö lehetöségeit.

Mi a karma?

 A karma buddhista szemszögböl nem sorsot vagy elrendeltetést jelent, hanem "tett"-ként vagy "ok-okozat"-ként fordítható. Egyszerüen megfogalmazva müködését: minden tett - legyen pozitív vagy negatív - benyomásokat hagy a tudatban. A tudat tartalma határozza meg, milyennek tapasztaljuk a világot. A negatív benyomások természetesen elkerülhetetlenül jövöbeli szenvedéshez vezetnek. Ha tehát megértjük, hogy gondolatainkkal, szavainkkal és cselekedeteinkkel mi ültetjük el, amit a jövöben tapasztalni fogunk, ott a kulcs a kezünkben ahoz, hogy változtassunk az életünkön.

Mi a meditáció?

 A meditáció a már megértett információt tapasztalattá változtatja. Elsõ szinten az a célja, hogy lenyugtassa és egyhelyben tartsa a tudatot. Teret hoz létre a tapasztaló és annak tapasztalatai között, a bölcs ember számára lehetövé téve, hogy az élet komédiáiban vállaljon szerepet, és távol tartsa magát a tragédiáktól. E védelmezö távolságot általában úgy alakítjuk ki, hogy a légzésünkre figyelünk, vagy egy buddhaformára öszpontosítunk. Ha képesek vagyunk ezt a tudatállapotot megtartani meditációnk "laboratóriumi körülményei" között, fokozatosan meg fogjuk valósítani a hétköznapokban is. Ez a fejlödésünk elsö lépése, mely a mély felismerés, valamint a komplikáltabb gyakorlatok alapja.
 A meditáció második szintjén nem formán meditálunk, hanem magára a tudat természetére tekintünk - ezért nevezik a mély felismerés gyakorlatának. Anélkül vagyunk tudatosak, hogy tudatosságunknak bármilyen tárgya lenne - így a felismerés és a megértés spontán módon bontakozik ki. 
Tehát összefoglalva elmondhatjuk, hogy a meditáció a tudat öszpontosítása valamire, majd az ezen alapuló és ebbõl kibontakozó tisztánlátás.

Mit jelent a megszabadulás és a megvilágosodás?

 A megszabadulás annak a felismerését jelenti, hogy a test, a gondolatok és az érzések állandóan változnak, s ezért nem tudnak egy valóban létezö ént felépíteni. Így többé már érezzük magunkat áldozatnak, ami minden szenvedés forrását jelenti. A megvilágosodás a következö lépés. Itt a tudat tiszta fénye minden tapasztalást beragyog. Nincs többé elválasztás a tapasztaló, a tapasztalt dolog és a tapasztalás között. A tudat minden pillanatban élvezi kibontakozó tulajdonságait, önmagában szabad, minden spontán és eröfeszítés nélküli.

Hogyan valósítható meg a félelemnélküliség?

 
Láma Ole Nydahl, korunk legjelentõsebb nyugati buddhista tanára a következöket tanácsolja a félelemnélküliség megvalósítására: "Minden félelemtöl megszabadulhatunk azzal, hogy jót kívánunk minden lénynek, minden egyes nap, amikor és ahol csak tudunk - szüntelenül és szentimentalitás nélkül. Ha embereket látunk, gondoljunk arra, hogy "bárcsak boldogok lennének". Ha valami szépet látunk, gondoljunk arra, hogy "bárcsak mindenkinek lenne ilyen". Ha így gondolkonunk - és ezt megígérem nektek - néhány éven belül minden félelmetek elpárolog. Valóban eltávolíthatjátok öket. A mások iránti jóindulat és jókívánságok felaprítják a félelmet. Ezt azonban eltökélten kell tennünk: mindég tudatosan boldogságot kell kívánnunk minden lénynek - így a félelem szertefoszlik."
 Láma Ole javaslata: igazíthatjuk ezen kívánságok tételét karóránk óránkénti csipogásához, így mindég eszünkbe fog jutni.


Miben különböznek a buddhista irányzatok?

 Buddha három különbözö típusú embernek adott tanácsokat. Akik el akarták kerülni a szenvedést, azok az ok-okozat törvényéröl kaptak tanítást. Akik inkább másokért akartak többet tenni, azoknak az együttérzésröl és a bölcsességröl beszélt. Azokkal pedig, akiknek erös bizalmuk volt a saját és mások buddhatermészetében, a tudat közvetlen tapasztalatának látásmódját osztotta meg, amit Nagy Pecsétnek hívnak (tibetiül: Csakcsen, szanszkrit nyelven: Mahamudra). Az elsö szintet ezek közül Kis Útnak vagy Hinajánának, Teravádának, a másodikat Nagy Útnak vagy Mahajánának, még a harmadikat Gyémánt Útnak vagy Vadzsrajánának nevezzük.
 A Gyémánt Úton megtanuljuk a minket körülvevö világot gazdag és önfelszabadító módon szemlélni. A gyakorlatok mély belsö gazdagságot fejlesztenek ki, természetességhez, megingathatatlansághoz vezetnek, s végül kibontakoztatják a tudat megvilágosodott erejét.

A Karma Kagyü Vonal

 A Karma Kagyü vonal a tibeti Gyémánt Út buddhizmus legjelentösebb iskoláinak egyike, mely a hangsúlyt a meditációra és a tudat közvetlen megtapasztalására helyezi. A Karma Kagyü vonal legjelentösebb tanítói az egymást követö Karmapa-inkarnációk.

A Karmapák

 A Karmapa szó jelentése "a buddhaaktivitás embere". Ö a tibeti buddhizmus elsö tudatosan újraszületett tanítója. A 16. Karmapa a kínai megszállás miatt elhagyta szülõföldjét (1959), biztosítva ezzel a Karma Kagyü vonal fennmaradását. Többször járt Nyugaton, hogy a buddhista tanításokat itt is meghonosítsa. A vonal jelenlegi vezetõje a 17. Karmapa, Táje Dordzse.

Láma Ole Nydahl

 Láma Ole Nydahl egyike azon kevés nyugatinak, aki a tibeti buddhizmus feljogosított tanítója és meditációs mestere. 1969 decemberében Láma Ole és felesége, Hannah a század egyik legnagyobb jógiának és a Karma Kagyü vonal vezetöjének, a 16. Karmapának elsö nyugati tanítványai lettek. Karmapa mély hatást gyakorolt az életükre, és egyben felkérte öket arra, hogy hozzák el a buddhizmust Nyugatra. Az elmúlt több mint harminc évben megállás nélkül utaztak világszerte, tanításokat adva és meditációs központokat alapítva. Láma Ole spontán frissessége bepillantást nyújt abba az állapotba, melyet mindenki érthet, ha saját tudatának természetes állapotában idözik.

Miért fontos a nyugati buddhizmus kialakulása?

 A buddhizmus 2500 évvel ezelött jött létre Indiában, és kifejezésmódjában mindég, amikor új országba érkezett, alkalmazkodott az emberek igényéhez. Az indiaiak és a tibetiek nagyon különbözöek - ugyanígy a mi nyugati világunkban sem fejlödhetne semmi olyan, ami egzotikus vagy teljesen idegen számunkra. A tudat természetére mutató legmagasabb szintü tanítások olyanok mint a gyémánt: áttetszök, elpusztíthatatlanok és mindég olyan szinezetet öltenek magukra, amilyen társadalomba kerülnek. Ma a buddhizmus olyan formája jelenik meg, ami sokkal inkább megfelel a Nyugat képzett és független elméinek. Ez persze nem jelenti azt, hogy bármi újat kitalálnánk, vagy hozzáadnánk a tanításokhoz. Mivel 84 000 tanítás közül válogathatunk, erre nincs szükség.

Meditációs központok

 A demokrácia, az átláthatóság, a müveltség, a kritikus gondolkodás és az Internet jelentösen hozzájárul ahoz, hogy az emberek megosszák egymás közt a buddhista tanításokat, részt vegyenek rajtuk és beillesszék öket az életükbe. A buddhista gyakorlatok elsajátítására és életbentartására jöttek létre a buddhista Gyémánt Út központok, melyeket világi gyakorlók csoportjai alkotnak. Müködésük barátságon és bizalmon alapul. Ez az "idealista ragasztó", amely összetartja öket, és biztosítja, hogy ne váljanak merevvé és intézményessé. Ha a csoport egy tagja fejlödik, azzal mindenki nyer. Ezek a központok tehát hasznos módszerekkel, élõ példákkal és bizonyítékkal szolgálnak arra vonatkozólag, hogy a tanítások müködnek.
 Láma Ole Nydahl a 16. Karmapa megbízásából már több mint 400 ilyen központot alapított világszerte.

 

 

 

 

 Forrás:http://www.buddhizmusma.ro/

 Yutube:

 DHARMA FOR THE DEAF: The ABC Of Buddhism In Sign Language <-katt

 

 

 

 

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

fighinsky@gmail.com

(Zen'ész, 2011.07.16 00:13)

Nagyon-nagyon örülök ennek az egész honlapnak. Jó lenne tudnom, kinek mondhatok köszönetet ezért.

Szeretem a Buddhizmust, és sajnálom, hogy az érzékszervi fogyatékkal élőkhöz nem jutnak el ilyen dolgok. Nem könnyen -legalábbis. Isten áldjon meg, hogy ilyen hasznos, "karmamódosító" és fejlesztő menüpont is van. Az egész honlaphoz nagyon sok szeretettel gratulálok.

Zen'ész

blog

(Magyarjelnyelv, 2009.02.23 13:33)

Szia!
Köszi szépen ,hogy szoltál,nem mindegy!:)

blog

(jelelő, 2009.02.22 14:04)

az a blog rosszul van fent.
nem hallgatom,hanem hallogatom:)
bocs a szőrszálhasogatásért:)

blog

(Szia!, 2009.01.07 19:48)

Köszi az ajánlót, felteszem a linkek közé!

blog

(Hallogatom , 2009.01.07 13:47)

ezen a blogon a jelnyelvtanulás élményeiről ovlashattok:
http://www.hallogatom.blog.hu